Friday, December 13, 2013

siblings

aku ni ada ramai adik beradik dan aku yg bongsu. bajet paling manja la konon [mak ckp aku yg manjakan diri sndr... dia takde pun manjakan]
gap antara kami semua average 3 thn [kot]... so antara aku dgn yg atas2 tu amat la jauh. bukan mcm adik ngan abg/kakak sgt. since dorang semuanya dah besar2.. aku mmg jarang dapat jumpa yg senior2 ni.. kalu jumpa pun, serius aku x tau nak borak topik apa.. 

until aku kawin.. dan dorang pun memasing dah ada anak2 yg beso.. hubungan kami jadi makin baik. takde lagi issue utk communicate. sesekali jumpa [biasanya time dorang wat majlis kawin], insyaAllah ada je citer..

teringat dulu sape ntah bgtau aku..
masa sebelum kawin, biasanya kita akn lbh rapat dgn kawan. tp bila dah kawin dan ada ank... kita akan blk semula pada family... betul la tu kot..

long - walaupun bleh dikira dgn jari jumpanya.. boleh je kitaorg gelak2 bila jumpa. but still we have a very limited topic.. aku borak ngan k.sitah lagi lama dr borak ngan long
ngah, de, teh, p.anjg, k.peah - jarang jumpa, jarang call... but bila sesekali bukak cerita, byk yg dorang share esp pasal proses membesarkan ank2. sikit byk jadi pengajaran dan sempadan utk aku
k.biah, k.beso - the most siblings yg aku rapat. and surely they're willing to share the probs n burden i have.
main - aku ok je ngan dia ni.. just mengharapkan he have a better life.. dan initiate utk menikmati kehidupan ni.

currently mak ddk ngan aku.. actually aku suka je dok ngan org tua.. at least kalu wat salah ada org tegur.. kalu time mengamuk sampai nk belasah ank... sure kena jeling ngan dia [takut la jugak jadinya].. dan yg paling best... rumah akn jadi meriah sbb ada je adik beradik n ank sedara yg datang melawat mak.. 

dan of coz la bdk2 bertiga tu pun gumbira sebab ada member main. kalu tdk.. asyik2 muka yg sama.. jemu!

so the moral of story???
family is everything. being nice and spread the love to each other..
sbb time susah.. family members jugak yg kita akn cari. eventhough kadang2 ada selisih faham.. takkan ke mana perginya. jumpa gak time raya.. jumpa gak time kenduri kendara.. selama mana nk bermasam muka. ni pesan kat diri sndr la... sbb dah terkena batang hidung kan. hohoho....




aku harap, ank2 aku boleh get along each other very well. facing the good n tough time together.

entah kenapa mlm tadi sblm tertido aku terfikir.
if anything happened to me n en.epol... sape yg aku akn amanahkan utk bela dorang..
serius... aku mmg fikir sampai berjurai2 air mata.

4 comments:

Anonymous said...

Dun worry. .insya allah makcik besar dan pakcik besar (yg mmg besar punya) ada..

sabasalbi said...

alhamdulillah... tq2.. eh sa. dah 2 kali aku mimpikan ko.. rindu aku ek?

Anonymous said...

Rindu la tu..maghi la derak sini..ada byk deghoyan..

sabasalbi said...

sedapnya doyan... mesti adam suka. malangnya drebar dh ke laut