Thursday, March 22, 2012

mancing? g le..........

ada isteri mcm nk merempan e'time suami nya ada xtvt luar i.e. g mancing, main bowling, golf, ngeteh ngan kengkawan dan blablabla..

pesal? typically sbb bila dh kawin, suami supposedly kena dok kat umh, ngadap muka ank isteri... kalu nk kuar g mana2 pun kena ngan family... masa ngan kengkawan patutnya dh kurang atau tak payah (langsung).

dulu aku cukup jaki kalu en epol asyik nk g mancing. rasa cam nk je amik kunci kete pastu cmpk kat dlm tasek. bio dia x dpt g... padan muka. tu dulu la... skang aku dah x kesah pun. nk g.... g lah. blk nanti bwk ikan siakap ye bang. kalu ada kerapu lg best. bleh masak sweet sour :-p

aku rasa dulu aku jd camtu sbb aku x de xtvt sndr. my routine mmg membosankan.... bgn tido-sediakan bekal-g keje-blk keje-masak-tidokan ank ngan suami-aku pun tido. cam tu tiap2 ari. weekend je cam bernafas sket but the routine still same. dh lah kat ofc bleh tahan stressnya..

aku start cam bleh terima "dia dan dunianya" bila aku dh berenti keje dan bz ngan tart n muffin. benda2 tu amik masa nk disiapkan. sedangkan ank pun x sempat nk layan... ni kan pulak laki sendiri *sorry kalu u rasa terabai*. masa tu lah aku cam sedar.... ok, dia x bising pun aku kengkadang dok leka wat benda yg aku suka. so, apesal aku cam queen control x kasi dia wat benda yg dia suke.

anyway... semua org ada life sndr. yes, u might married to this guy and he's yours. but sometime, he need to have their own world a.k.a. to enter his own cave. bukannya buat mende x baik pun... kalu dia g karaoke ke, clubbing ke.... pempuan sana sini ke... tang tu, sila ikat suami masing2, pastu kunci kan dia kat dlm store. hahaha...

as long dia x lupa tanggungjawab dia sudah le..... sampai satu masa dia sndr akan realize n kurangkan xtvt2 dia. karang kalu dia asyik nak berkepit.... sendiri jugak yg ssh kan.


loves,