Saturday, March 31, 2012

takde keje senang kat dunia ni

last a few days aku on behalf en epol follow-up some docs dr x-ofc. the email maybe a little bit harsh sampai that kakak x gunakan those email masa reply. then today, dia reply.... explain and apologies. agaknya dh kena sound ngan mak datin kot. kalu x, aku x rasa email yg last tu begitu b'budi bahasa.

hmmm, sebenarnya aku x paham ths kind of people. you ddk kat position HR but tak nak wat keje HR. always bz memanjang.... mcm lah kena wat keje admin sekali. aku selalu dgr citer x best psl kakak ni... and lately, adik pun bukak citer yg sama.

setau aku lah....HR yg bz gegila time nk siapkan gaji. mean END of the month. then pastu nk wat claim, epf, socso.... kalu end of the year, biasanya akn wat planner utk next year nye, order souvenir utk client (kalu ada budget), kira bonus and maybe ada wat personnel assessment. tp RTSB x mgkn ada wat assessment. staff berapa kerat je kan....  

teringat masa aku kat bukit indah, k.asz tu tapau semua keje kat ofc but she still relax je eventho gaji dia x de lah beso sgt that time. besides wat keje account....kena wat admin, licensing, quotation n tender. then bila tender berdebush2 msk, br dia concentrate wat account n big tender. tu pun bos kengkadng kacau gak srh wat keje lain. aku replace dia jab masa dia cuti kawen.... cam nk nangis rasanya...

kengkadang kita ni sbg manusia kena tau b'syukur. kalu dh dibagi keje senang..... jgn lah nk senang lg. wat je lah keje tu elok2. kalu nk jugak......... berenti je lah keje. dok umh diam2 cam aku. baru ko tau mana satu yg best... either dok ofc @ dok umh.


loves,