Wednesday, May 16, 2012

thing[s] that been avoided when he is not around

dulu [dlm ati]... "tak kesah la kalu en epol takde [read : g offshore]. sure bleh settle smua benda.. setakat keje2 kat umh ni, apa yg aku x leh wat. hujung jari je" ~ sgt eksen kan!

skang baru tau.... rupa2nya tidak lah begitu.
aku kena admit n sedar diri yg aku ni bukanlah SUPERMAK. aku hanyalah ordinary mummy yg kalu bleh nk en.epol sentiasa disisi..eceh3..

anyway, these are the thing[s] yg aku rasa kalu bleh jgn lah jd time en epol takde... kalu dia dh blk umh... ok.....kot.
  • x sehat : w/pun yg sakit/demam/selsema/pening2/demam urat itu adalah hanya sorang je, apatah lg kalu bertiga. bleh nangis ibu korang ni. n budak2 ni kalu x sehat... x de lah byk sgt bunyinye.... melepek aje DAN soksek2 nangis atas katil sorang2... diorangnye nangis bleh up to 1 hour. lama gile... mcm frust bercinta lak. dh biasa nmpk ank mcm tarzan, tetiba melepek..... cam x keruan rasanya.
  • blackout di tengah malam : oh tidak. sesungguhnya aku ni bangsa penakut. lagilah kalu mlm tu disertakan angin kuat, petir, kilat n guruh. ada satu mlm tu... aku rasa mlm tu ribut. ngam2 nk dkt kul 3am tetiba dgr cam ada org ketuk pintu bilik.... bila bukak pintu, x de makhluk pun dpn pintu. aku ketuk pintu blk mak.... dia tgh syok tido rupanya. terus x dpt tido... kepala dh pk mcm2.... rupa2nya, pintu blk air aku yg bunyi...gedegang gedegung..hampeh!
  • electrical item rosak : esp kat main area. x mungkin lah aku nk panggil electrician dtg umh fixkan masalah tu (i.e lampu kipas short)....x suka la bwk msk org yg x dikenali kat dlm umh. skang ni lampu cum kipas bilik aku sdg rosak. tension aku. terpaksalah bwk bdk2 ni tido kat family hall... sorang2 tido x lena. si kechek pulak timbul biji2 merah kat leher n belakang telinga (peluh mlm)... then, laa ni tido blk adam pulak. br okey. aku pun bleh tido lena [sket]..
  • ada jemputan kenduri kendara : menghadiri jemputan adalah wajib... so, aku harap Allah ampunkan dosa aku ni sbb x attend the invitations. aku blom bleh nak menggayakan diri nk bawak 3 insan tersayang ni ke mana2 majlis. setakat g kipmart @ jusco tu bleh lg lah... tu pun setelah aku hanto adam g school. ana ijah masuk dlm trolley... aidil dok diam2 dlm gendong. maunya org keliling ingat aku ni mbok2 dr seberang..oh tidak! cepatlah sy kurus *dgn penuh harapan*
  • x dpt b'skype ngan en epol : aku risau...... terus lappy tu aku on kan 24 hours. check email 1/2jam sekali. dah lah aku x de contact no kengkawan kat sana... kalu apa2 jd, bukannya aku bleh terus terbang ke sana...haish! dijauhkan lah any accident @ incident. 
  • kete rosak : bukan setakat rosak..... tayar kurang angin pun aku x reti nk pam.. tetiba terasa diri cam hempeh. benda senang pun x leh buat.. ok3...en epol blk nanti aku belajo pam tayar kete ek :)


loves,