Friday, May 18, 2012

adam is grown up

rasanya dh lama x update pasal adam. to date, umur dia 5T.2B.1M.5H.... perangai? x terkata..... tp kurang lah sket kena jerit ngan aku berbanding dulu. dah beso kot!

skang ni dia school kat tadika nadi permata and he's development sket byk ada improvement. eventho location nya jauh sket dr umh.... bagi aku it still worth. and personally, teacher aishah tu adalah sgt sweet, lemah lembut n know how handle the kids very well. cuma uniform je sampai skang x dapat2.

kat school ni dia byk belajar benda baru, baik akademik maupun attitude. bukan setakat adam... ngan aku sekali terbabit.

situation 1 
aku : adam ada homework hari ni?
adam : ada..... tp mlm nanti lah buat..
aku : nape x nk buat skang?
adam : adam penat lah... adam nk main dulu [penat... tp tang main x penat lah pulak ek]
aku : banyak x?
adam : sikit je... tp teacher kata kena bekerjasama.... ibu kena wat h/work sama2 ngan adam
aku : ye ke.... [ye... teacher aishah siap tulis kat buku lagi..KENA KERJASAMA... ok, noted]

situation 2 
adam : ibu.... Allah nampak kan adam solat ngan ibu. mesti Allah syg adam kan.
aku : ya.... yg td adam basuh pinggan pun Allah nampak.
adam : camtu, bleh lah adam masuk syurga kan...
aku : ya... 
adam : camtu...adam nk mintak mainan, kete racing flash n dash, kete scan go, blablabla.... [list yg sgt pnjg]

situation 3
aku : adam kat school ok hari ni?
adam : ........................... [tetiba jd bisu n wat muka]
aku : apesal ni?
adam : ibu laa.... adam sorang je yg x bawak hadiah utk teacher. hari ni kan hari guru.
aku : sape suruh adam x ingatkan ibu... x yah la bagi apa2 kat teacher
adam : .................... [bisu lg]
aku : ok2......esk kita bg teacher hadiah
adam : terima kasih ibu [with smile]




loves,