Friday, August 15, 2014

bersalin... masa dah time

confirm... baby sorang ni nk suruh ibu dia kena caesar. 
so i have to think again either nk beranak kat penawar or HSI or HSA.

***********

okay.... hari ni aku siapkan breakfast awal gila.. masak nasi lemak. so kalu tgh hari x settle lg kat penawar, bdk2 ni bleh mkn nasi lemak utk lunch. disebabkn masing2 pagi2 dah buat drama, aku angkut sekali kakak jadi peneman. nasib baik dia ada... kalu x, bosan tahap gaban. takpun aku tertido kat sofa.

aku sampai sana dlm kul 9 lbh... masa tu aku org yg ketiga.. then the doktor sampai dlm kul 10 lbh... PA dia kata pagi tu doktor ada case.. mungkin dia tgh rehat.. untunglah keje spital private... kalu spital gomen... keje, keje,keje!!! 

actually kat penawar pasir gudang ni ada 2 doktor gynae.. dr.hasmah dan dr.idayu.
aku wat appointment dgn dr.hasmah.. aku pun tak tau what kind of doctor she is.... aku main petik je nama dia masa nk wat appointment tu. but she's ok... boleh je nk tanya apa2 kat dia.
[sila tanya byk2 sbb consultation fees dia bernilai RM100 ye]

so, masuk2 bilik doktor tu, terus scan.. huhuhu.. baby lom pusing. dan doktor kata agak susah utk pusingkan sbb baby besar [current estimation 3.4kg ~ rasanya baru last week berat dia 2.5kg] dan punggungnya dah ke bawah sgt.. mmg tunggu masa je nk kuar.

there's no other option for me.. meh la kita kuarkan baby through tingkap.
actually that time aku cam sedih gila... but sedapkan ati dgn ckp kat diri sndr... there must be a reason kenapa this time Allah bagi peluang aku rasa camner kena caesar.. just wait and see the hikmah disebalik ini semua.

dan bila dpt ckp ngan en.epol tadi.. i feel quite relief eventhough sempatlah jugak melalak sikit.
aku x sure what he feel right now... nampak mcm cool semacam.. tp x tau la.. kalu dia tunjukkan yg dia gabra cam aku, mungkin aku lg takut dan hilang semangat. 
so, insyaAllah esk dia blk... yeaaaaaay!

btw... tadi dah bgtau kat org2 disekeliling aku yg aku akn bersalin before next friday.. 
most of the things pun dah well prepared.. insyaAllah either ahad or isnin ni [subject to en.epol] aku akn menyerah diri kat HSI.. kalu dia kata admit... redha je la.

tadi pun aku dah ckp ngan bdk2 tu yg aku nk g kuarkan baby... dah pun mintak maaf bagai sbb mak dorang ni kan lg garang dr Mak Kundur [bwg putih bwg merah].. 

so far dorang paham [kot] kecuali kechek yg.... "ibu nk bwk chekcok ek... chekcok nk ikut g spital".... alaaaa... comelnya ank bujang aku nih. 

adam je cam sedih bila aku kata.. "ibu pergi tau, tapi x tau bila blk. kalu x blk... adam kena jaga adik2 tau.. ingat pesan ibu selalu..."

so, all the best to me. tak tau lah sempat ke tdk aku nk google pasal camne nk jaga diri time berpantang nanti... harap2 ok. wish me luck and pray for me pls..

No comments: