Thursday, June 05, 2014

online shopping kat tesco

ni cerita 2 hari lepas ^_^

actually bulan ni aku cam lmbt sikit g belanja brg dapur
reason why? tak larat sbb perut dah makin besar.. dan mcm x berdaya nk tolak trolley yg pastinya akn penuh dgn groceries + melayan perangai yg 3 org ni..
kalu aku nak tunggu en.epol balik baru g belanja... cam dah lmbt sgt kot..

so ari selasa lepas.. aku pun dok gatal2 google promotion kat giant, tesco, econsave, hwa tai, etc..
eh.... kat tesco bleh order online lah..
pastu nampak diapers fitti tersangat la murah dr biasa.. cuma $23 instead od $30+
tp takkan la nk beli tu je...
lgpun skang tgh ada promo free delivery charges kalu beli $150 and above.

dah alang2 cenggitu.. aku pun amik list brg yg nak beli, tgk2 kat e.shop tu apa yg dia jual.
ok, brg yg aku nk semuanya ada. before decide nk membeli tu, aku compared kan dulu dgn tmpt2 lain.. hmmm, not bad. harga masih reasonable bagi byk brg

so, meh le kita cuba nasib shopping kat sini.



<<<   step dia camni   >>>

[1] pergi website http://eshop.tesco.com.my/

[2] REGISTER. masukkan lah semua details yg dia mintak.. dnt worry.. the process wont take long, dalam 5 minit kot. yg dia mintak pun setakat benda basic i,e nama, alamat, contact no, etc
jgn lupa isi sekali no tesco clubcard kalu ada so that boleh dapat point.

[3] SIGN IN dan START SHOPPING

[4] bila dah selesai msk kan semua brg yg kita nk kat dlm trolley (add in trolley), pegi kat BOOK A SLOT. Kat situ bleh pilih masa dan tarikh. delivery time is starting at 10.00am to 10.00pm.. dan range delivery charges dr RM6 ~ RM10. pastu bleh la checkout.

later, aku received notification email dr tesco pasal the order.

mcm ari tu, aku pilih antara jam 4~6pm. dalam kul 5 tu dorang ada call utk confirmkn either ada kat umh atau takde. dan x sampai setengah jam dorang dah sampai.

[5] PAYMENT dibuat either guna debit @ credit card. dorang x carry cash.
dan ianya dibuat once barang dah ada depan mata



lain2 hal.. 

lets say brg yg diorder tu takde, dorang akn bwk brand yg lain as a substitution item. yg ni kalu kita nk, kita amik.. kalu x mau, bleh reject dan dia akn deduct dr bil.

overall, the process sgt mudah.. x complicated langsung.
yg penting dia cam selamat sket sbb ko bayar bila ko dh received brg.. tang tu yg aku paling suka :D
ada lagi satu...
ari tu dapat 2 free gift. selain drpd free delivery... aku dapat 200ml baby bath brand tesco (wangi bau dia) dan 4 keping legoland resort voucher (rebate worth rm40/voucher).


free gift dapat... minyak x habis... penat tolak trolley pun x rasa..
best kan?

2 comments:

Anonymous said...

Very d best..bape radius diorg bole hanta

sabasalbi said...

tak pasti pulak... kena check kat dorang nye website utk coverage area.. but the service was good.. cubalah :D