Saturday, June 21, 2014

mengurangkan stress

dah lama x membaca... 
i mean, come back to my old hobby.. membaca buku yg tebal either ilmiah atau tak. 

kebetulan ari tu masa hantar mak ke umh k.peah last week, ternampak lah aku deretan novel.... 
wah!! menarik.. niatnya nk pinjam 1, si angah kasi 3 novel. bagus3....
last time aku membaca cenggini rasanya dah bertahun2... maunya dah lbh 10 thn.


gigih aku mambaca within a week time..
cuba soh khatam quran dalam seminggu... hancus...ish3... 
takpe2.. nanti aku improvekan diri

between those 3 novels, 1 tu dah dibuat drama. personally aku lg suka drama compared tu novel. hahaha.. tiz zaqyah kan.. mestilah suka ^_^
yg 2 others tu ok la... terselit2 18sx. walaupun x la melampau sangat tapi aku x kn bagi ank aku baca novel ni. huhuhu.. bahasanya agak direct... kalu berlapik tu masih boleh la.

aku rasa byk beza novel dulu dgn skang.
novel dulu2 aku suka baca... donia, novel ahadiat akasyah, etc... jalan cerita ok, penyampaiannya pun ok.. dramatik pun ye jugak.. dan yg bagusnya kurang @ takde unsur2 18sx..

ok, enough about reading..

skang nk tunjuk kasut baru.. laa ni kan dah 7 bln usia baby.. maka segala2nya semakin kembang termasuklah kaki.. serius gamol..
aku perasan yg makin lama makin ketat pulak sandle yg biasa aku pakai tu.. dan kebetulannya mmg sikit ari lg pasti sandle tu akn terkopak... so ari tu g bata.. konon2 nk cari comfort shoes la... tp langsung xde yg berkanan. kalu ada pun xde size.. sedih gila..

last2 g masuk kedai kasut apabendaentahnamanya... berkenan kat satu design ni, which is bukan type aku pakai jenis gini.. but why not tukar2 selera kan..
rasa2 cam cannot go, parking ajelah kasut tu kat rack.. time sesak2 nanti sure terpakai jugak.


cam design nyonya2 aku rasa... tp due to time constrain dan x larat nk membawak perut ke sana sini.. aku pejam mata je beli... dia xde basic color... choose either purple or peach..

No comments: