Sunday, January 12, 2014

my blessed 2014

dah 12 hari rupanya.... kejab je kan datangnya 2014.
harap2 sempat lah sambung b'day yg ke 34 thn ni. 
anyway, as usual aku mmg xde new resolution.... sedangkan azam yg lama pun x berapa nk tercapai.. inikan pulak nk menambah yg baru.
takyah bikin stress utk diri sndr ye..

but..... this year is quite special. actually dapat rezeki yg diharap2kan.
alhamdulillah.. Allah bagi jugak kat aku walaupun hamba Dia yg sorang ni adakalanya "ke laut"

1st nya... insyaAllah kalu xde aral melintang menegak.. kami satu family akn g wat umrah sama2 dgn mak. lega rasanya bila mak agree nk join hari tu. rasanya lama gak memujuk.. tp ada je alasan yg dia bagi. mungkin rezeki aku kot dapat g ngan dia.

so far most of the things dah well prepared. itinerary pun dah dapat..
agensi pun kata semuanya dah settle.. tinggal bab2 personal rohaniah je lagi yg sepatutnya diperbanyakkan. insyaAllah.... harap2 dipermudahkan.

last week [kalu x silap]... aku ada mimpi pakai tudung labuh.. cam bdk2 SMKA pakai tu
bila bangun je.. terus teringat mimpi tu. then bila bgtau en.epol...
"hidayah tu........." pastu dia sengih2... motip??
wokey...... isterimu ini insaf. 
but seriusly... masa dlm mimpi tu cam damai je...

hmmm, maybe someday kot.. akn pakai yg 'ready-to-solat' kalu g memana.
doa2 la ye en.epol :)

dan yg keduanya...... b'day gift for en.epol..
b'day dia 17 ni... but he have to wait for couple of months to hold the gift.
insyaAllah bulan 8/9 ni
yg ni pun harap2nya berjalan lancar,
kesian beno tengok si kakak tu dok kena buli ngan adam n kechek..
mentang2 la dia berdua tu geng..
sabar ek kakak....


so.......

bila dah dapat 2 berita baik ni... tetiba je cam rasa

I WANT TO BE BETTER
in everything

tetiba semangat tu datang
actually aku nangis time aku wat test pregnancy tu.
bukan sebab aku x nk pregnant.
afraid that i can't be a good mother. tak bleh nk luangkan masa yg berkualiti utk each of them.
dan takut jugak bila dah bz ngan anak2, aku dah kureng ngan en.epol.
but still... alhamdulillah yg teramat.
walaupun aku bukan ibu mithali... Allah still bagi lagi sorang utk aku..

1 comment:

Anonymous said...

Wei..congrats..mabuk x..hehe..cuti CNY insya allah balik jb..mu tunggu aku dtg..