Thursday, July 19, 2012

jiran2 pun dh terjebak ngan panna cotta :)


eh.. panna cotta lg ke?
ye.. but this time not mine.. k.sofea yg order. mula2 tu aku ingat utk dianye usrah... rupanya utk kitaorgnye taaruf session. dh sethun aku dok kat sini, baru semalam aku join this kind of things. bukannya anti sosial, sombong or bagak.... but since laki x de kat umh + ank dh 3 ni.... aku mmg blom nak interframe kat jiran tetangga.. tegur2 senyum2 camtu bleh lah.

back to panna cotta... sbnrnya nyaris x jadi. tp disebabkn otak berniaga still active, that dessert berjaya diselamatkan. masa mula2 k.sofea nk order tu dia main order aje. aku cam, alamak! bleh buat ke. nk g cr barang lg..... nk sejukkan lg. haaissh.. watnye bdk kechek ni angin dia x baik.. mau pengsan aku karang. last2..... aku mtk k.sofea g beli brg and aku tlg wat kan. no charges kecuali kena bg aku 5 pcs... ala2 pengeras.. ha3.... 

so daripada 4 kotak susu, dpt around 75 pcs.. bg aku x muai sgt lah dessert ni kalu nk wat utk big occasion.. even utk mkn2 time raya ni.. kalu tetamu x ramai bleh je kot. kalu ramai............. beso modalnya. semalam pun aku tgk ramai yg tapau 3,4 pcs.... n ada 2 org mintak resepi ngan aku.... bleh saja... takde masalah. sharing is caring kan..


loves,

No comments: