Saturday, February 25, 2012

baby ring sling

dlm sibuk2 melayan 3 askar kat umh ni..sempat lg aku m'google BABY SLING..
ala..penggendong baby tu lah.
then br aku tau yg dia ada a few types..

yg tgh in skang.... reversible ring sling.. pouch sling.. ( 2 jns ni lbh kurang cam mbok2 kt indon tu selempangkan kain batik  n pesuk kan baby kat dlm kain tu)... yg lain, jenis carrier (mei tai, regin, orbit carier, etc... dan bleh jumpa jenis ni kat most superstore.

  

  

2 jenis ni x de lah beza sgt pun... jenis pouch adlh fix n dia ada size. before beli, kena amik ukuran dr bahu kiri ke punggung kanan. untuk jenis ring... ianya adjustable dan ada pocket kalu nk ltk kunci or wallet, etc. harga for both pun lbh kurag aje... below RM100/pc. and aku prefer jenis ring sling.

so i'm expecting my ring sling this tuesday... bought from manjakuhappy.com



dan sementara kat SINI tutorial b'gambo camne nk pakai ring sling ni.

hopefully dgn adanya benda alah ni x lah terbatas sgt pergerakan aku. ye lah, start march ni aku jadi supirnya adam. dah lah masuk kul 8am... nak melayan dia mandi ngan pakai baju...bekal lg kena sediakan.. tu x termsk si kechek n ana ijah. kalu ana ijah pun sekolah.... maunya kul 6am aku kena bgn. dan si kechek ni kalu dah bgn tido bukannya reti nk baring2 sndr... taunya celik mata terus ibu dia angkat. lambat sket....... jerit sekuat alam..kalu wat x tau jugak, suara sedih dia mesti kuar...

tu yg jiran sebelah kata aku dh kurus sket.
eceh3.... kurus tang mana pun aku x tau... disebabkan dia dh menggembirakan aku pagi2, terus aku bg dia frozen puff. 


loves,