Tuesday, November 19, 2013

selamat pengantin baru nana + joe. moga bahagia hingga ke syurga

15hb hari tu... kitaorg bergerak ke tampin g wedding nana anak teh.
pagi sungguh geraknya... hahahahaaaaaampeh. 
kalu ank dah berderet, xde maknanya gerak pagi. paling awal pun pukul 10..

en epol kata kalu g berjalan2...kena santai je, x leh rushing2. tp aku tgk meter tu cecah gak 120km/hr. considered santai la kot bg en epol. kalu aku dah laju sgt tu..
actually perjalanan kali ni mcm slow sket.. nape ntah. mungkin sbb berenti kat machap kot. cian kat drebar.. kelaparan :D

owh.... gambo2 skang ni semuanya jadi ntah apa2.
makin tak paham dgn kamera yg satu ni. hilang mood nk amik gambo
mmg mintak kena tukar ngan yg lg canggih kot... 


mak g ngan kitaorg sbb semua kete lain dah penuh.



pelamin nya simple..
aku rasa, aku pun bleh wat sndr camni... 

anyway, this family org2nya kreatif.
baju nikah.. baju ank beranak.. langsir.. table centerpiece.. bunga telur etc semuanya wat sndr.
time adam nanti tak tau la aku...
entah apa omak dia ni bleh buat kan.


ni family k.biah... yg baju merah (aniq - ank mona) tu jadi kawan adam sepanjang 2 hari kat sana.
owh ye... yg pegang camera tu ank sulongnya.. lagi 2,3 thn dapatlah mek ni menantu


ni masa nikah..
ank bujang tu sibuk jadi saksi... ish3!!! duduk betul2 blkg pengantin.



nenek n family mak ngah


apesal cam gelap gelita 2 beranak ni..
anyway, alhamdulillah..... kechek agak ok on that day.
nasib baik dia nk dgn ayahnya.. kalu x, x merewang la ibunya..

then bleh la guna alasan ni..... 
"sorry la.. bukan x nak tolong. tp ank kita ni nk melekat je lah... sorry ye"



semua ank teh pempuan..
dan semuanya kategori pandai2..


mak pengantin and siblings. tak cukup quorum pun, supposedly 10 org.


pengantin n sepupu belah ibu. ramai lg sebenarnya....



pengantin n family k.peah
ni pun ada ciri2 nk terima menantu 2,3 thn lg


pengantin n family m.usu.




overall, majlis ni berjln dgn lancarnya..
simple.... yet sweet

namun..............there's a few things yg aku discovered utk dijadikan pengajaran diri sndr.

  • utk apa2 event esp wedding, kena plan betul2 as early possible. phase 1 : before the event. phase 2 : during the event and phase 3 : after the event. dan setiap phase tu makesure ada task, PIC n cost yg involved. dan benda alah ni kena melibatkan pihak pengantin dan family... x leh pergerakan solo di sini.. kelam kabut jadinya..
  • kalu bleh libatkan sekali makcik pakcik ank buah... i.e satu family satu task. mintak je tolong... kalu ada yg keberatan... tak kisah la. bg aku ni just nk wat yg the other family members rasa yg dorang apart of the majlis tu. bukan sekadar tetamu... datang mkn then blk... [hahaha... terasa mcm kejam pulak... dapat dtg majlis pun dah patut bersyukur tau]
  • masak sendiri vs catering... aku akn pilih catering dan wat kat dewan [kalu boleh]. it will be a bit pricey... tp confirm kurang pening kepala. zaman skarang esp kat bandar semua org sibuk. dont expect ada yg akn datang utk gotong royong... dan wat kat dewan sbb x kacau umh.. setakat sedara mara okey la..... tp aku x berapa gemar org luar masuk umh. 
  • pilih tarikh majlis yg sesuai... aku prefer 1st week of the month. that time lepas gaji... so takde lah berat sgt org nk datang esp yg travel dr jauh.

No comments: