Friday, June 14, 2013

new hobby, perhaps?

bila dah ada family ni... things yg we're not interested pun akan jadi interested jugak
like for me..... menjahit.
tak la kata benci.... but i'm not so into it coz i think it leceh dan costly.
even skang pun mcm.... best ek kalu jiran sebelah umh ni adlh tukang jahit..
senang aku just bg kat dia... aku tinggal order je nk wat apa. 
he3... bunyi mcm bini tokei minyak

anyway, apa yg merubah aku adalah ini....

adam nk bilik dia mcm hotel.
since bilik tu akn ditransform lmbt lagi.... so i have to think of something he might like.

new carpet/tikar - no. aku mmg bio je bilik tu lapang coz adam + kakak kind of sepah2 all the stuff
study table - dulu ada yg kecik. but bila dah ada 2 org.... meja tu cam x sesuai lg. lgpun buku2 diorg semuanya kat bawah. so our old study table tu will stay at his room for quite some time
aircond - not for adam. he will bleeding sepanjang mlm

so, i changed the curtain.
aku jahit benda alah ni sepanjang malam....
ni kain balance dr penutup pintu esbok kat bwh... dr aku buang, baik aku gunakan w/pun terpaksa sambung2 kain... hahaha... adam bukan tau pun
and adam is happy about it..
syukur alhamdulillah!


dan lepas tu i have an idea to buy an electric motor for the old sewing machine yg mak x guna tu. those machine i think about more than 10 years. dah bleh jadi harta pusaka.
but aku terpk jugak, kalu aku beli... aku nk jahit apa ek.
aku bukan pandai jahit baju pun...

hmmmmm, aku mungkin jahit ....
langsir yg simple2
sarung bantal
selimut
alas meja
etc.... yg hanya memerlukan jahitan lurus.....

only the time will tell :)

No comments: