Friday, January 18, 2013

seller cap ayam ke manufacturer yg cap ayam

panas sungguh cuaca hari ni... cantik je panas dia.. kalu kaki ngail mesti suka cuaca camni. untung2 bleh dapat banyak ikan. eh?? but dlm panas2 kat luar tu, panas lagi hati aku skang nih. kalu setakat aircond 2Hp, mmg xleh nk sejukkan ati ni... apatah lagi kalu ada manusia yg nk letakkan propeller depan aku.. x mungkin sejuk jugak.

citer dia cam gini

 kami beli tv kt satu kedai cap ayam ni. x sampai sethn guna, tv itu telah gagal utk kuarkan gambar. kadang2 suara ada... kadang2 suara pun yeelek. since the tv masih dlm warranty, kami pun g lah nk ngadu nasib kat kedai cap ayam tu...... 

"cik, kami nk log report. Tv kami rosak, but its still in warranty period"
"encik x perlu datang sini. Kat S&P ni ada contact no customer service. Just call kat situ aje"
"habis tu kat sini x leh wat report ke?"
"nanti encik telefon CS. Nanti diorang akan uruskan"

ye betul... mmg diorang uruskan. 
uruskan kami utk call pihak Sharp sendiri. but since aku dh bising2, dia kata dia akn TOLONG call kan Sharp on my behalf. TOLONG ye.....TOLONG! bukan sbb benda ni adalah part of their service.

serius mcm taik. ko jual barang. amik profit entah2 lbh 50%... pastu bila case camni, laju je ko taici kat pihak lain. haiiiiiish, sangatlah sakit ati. dalam geram2 ni aku still tepon Sharp direct. aku x percaya yg budak ni akan TOLONG callkan utk aku. kat Sharp ni pun service centre gak. dia bg report no then KATANYA within 2 days, technician diorg akan datang umh.

sangatlah dua hari kan.... harammmmmmmm!
hari ketiga aku call Sharp JB nk follow up.. Ms Gan yg jawab then katanya

"miss, u have to call the contractor directly"
"i've already log the report and your technician supposedly come to my house yesterday"
"no.. we're not incharge for it. u have to call contractor directly. n this is the number..............."

apa yg aku cakap semuanya dia potong. serius, mcm cakap ngan robot.. bukan ngan manusia. dah lah ko main bagi je no contractor. time tu aku rasa tenaga haba aku dh banyak yg kuar kat kepala ni... pakkal je kan.... tepon 4/5 kali baru dapat bercakap dgn right person. itupun still ada ciri2 cam nk taici kat org lain....

the technician datang before aku hantar bdk2 ni g school. dia tgk2 pastu dia kata tv tu rosak n kena bawak blk utk repair. repair work will take about 1-2 weeks working days. bdk tu pun bgtau yg diorg ni cuma authorised agent utk sharp... Sharp xde technician sndr...

seeeeee...... 
zaman skang punya business.. semua org nk mkn untung atas angin je. untung pulak tu bukan sket2 nak. no wonder lah, $ barang mahal.

so, aku nk tunggu 2 minggu ni. kita tgk camne ek.