Monday, December 19, 2011

t'ganu..............here we come..

alhamdulillah...dah selamat sampai t'ganu & sgt bersyukur coz dipermudahkanNYA sepanjang perjalanan ke sini. langsung x hujan n e'thg run smoothly except ana ijah mabuk... muka cam ayam berak kapur..melepek je...hahahaha....k/org kuar umh kul 10am++, pastu g molek settlekan hutang piutang..last2 kul 12++ br gerak. at the end, sampai h/stay dh kul 8pm++. dan hujan pun turun dgn lebatnya..

tuan umh, k hasmah is sgt baik, peramah dan membantu. bidan pun aku dh dapat. masa bukak pintu umh ni aku rasa lega. besar gak rumahnya..bilik sdg2 besar, hall dan dapur pun besar. dlm ati, larat ke aku nk ngemas dlm pantang nanti. i'm not expected the house is big as this..





disebabkan ini adlh homestay...all the facilities are included except air-cond. tp dlm keadaan hujan memanjang, kami mmg x perlukan that thing. yg paling aku suka adalah dapur...smuanya ada, w/pun perkakas dapurnya adlh sgt basic..pinggan, mangkuk, cwn n brg2 e'trik smua dah tersedia. tinggal beli t/ware je isi brg2 kering i.e milo, beras, gula etc.

lupa lak, sblm ni nama h/stay ni one's homestay kemasik. pastu dia tukar nama jadi wiwi guest house. next2 entry baru aku tulis contact no ek..

masuk ari ni dh 4 ari..w/pun hujan x berenti nasib baik x banjir. cuma nk gerak sana sini cam payah sket + aku pun dh x larat. bhn2 mentah kat sini aku kategorikan sbg mahal...sebab kws org myk kot. tapi pergh!!!!! e'time g kedai @ mesra mall @ giant, rasa cam nk blk jb aje. kalu lah ada super power cam supermak.. aku lari jab singgah g kipmart, beli apa yg patut then blk sini smula.

smalam shah ada msg bgtau kat ne nk beli brg2 basah. katanya jgn cr kat pasar basah coz harganya sgt mahal...better cr kat pasar tani atau kat kuala kerteh. jumaat ni kalu x beranak lg, aku nk ajak en epol pusing2... cr kopok lekor kat area kemasik ni pun x jumpa. kena g kemaman jugak kot.

semalam en epol attend induction..boring katanya. ke sana sini kena pakai swap kad..termasuklah toilet..hahaha...paling syiok, esok onwards kena pakai kemeja. t-shirt is not allowed... amik ko!! dah la satu kemeja pun x bawak. pas maghrib terus g cr kat mesra mall. nasib baik ada yg murah2. hahaha... but working time nya agak flexible..as long keje 9 jam..masuk lah kul bape yg ko nak, asal cukup waktu.


me, myself