Monday, February 04, 2013

nakal ek?

lately ni barang sekolah ana ijah kerap ghaib. tak sure samada bdk2 lain ambik atau dia yg careless letak sepah2. setakat barang ghaib aku bleh terima lagi la...... ni sampai baju, tudung kena conteng... ape hal.

so, last friday aku g jumpa cikgu dia... the intention cuma nk mintak tolong tengok2 kan ank dara sorang ni. ye la, dia ni kan berangan lebih....... but surprisingly, lom sempat aku ckp panjang lebar.. dia bgtau yg dalam kelas tu ada sorang bdk cam hyper mesra sket. mana2 tuan punya barang yg kelekaan... budak tu akan sapu dulu. dan dah banyak kali kantol.

rupa2nya bukan ana ijah sorang yg kena... bdk2 kelas yg lain pun lbh kurang je. so cikgu edayu dah marking budak ni then tukarkan tempat duduk dia dan issue ni dihighlightedkan kat parentnya.

+++++++++++

then suddenly aku teringat kisah adam last time kat ad.din. i wonder if the same case happened. i mean in term of marking by the teacher la... masa tu adam 3 thn. they dont have class for 3 yrs student, so they join kn the kids dgn class 4 yrs. luckily adam x amik brg2 org... cuma kejenye mengacau org. yg peliknya.... dia kacau kat sorang bdk ni je.... everytime cikgu report, mesti casenya ada relate dgn budak ni.

sometimes its hard nk accept yg betapa 'malaikat'ya ank sndr bila kat belakang kita.

masa aku dapat tau, sikit2 adam yg kena denda dgn cikgu... aku cam ssh nk terima. bg aku takkan la everytime ada case, semuanya adam yg mulakan. but epol cakap kalu adam x nakal, xde nye dia kena denda... 

tu la kan... aku ni mmg 'bias' kat ank sndr.  
nasib baik masa kat nuri n nadi permata x wat perangai. ko buatlah perangai, mmg aku sesah cukup2.



2 comments:

Amin Hafizy said...

biasalaa... budak2 nakal2 sikit masa kecik... harapnya bila besar pandai laa berfikir....

sabasalbi said...

betul lah tu... org kata biar nakal masa kecik & depan mata.... kalu dh besar.. ssh ibuayah nk ngajar.