Friday, December 21, 2012

pancing @ kolam [mode : serik]

"yang.....abg dh dapat 5 ekor ni.. jom la balik"
"wah!!! terror aah. mintak tolong diorg siangkan bleh x? balik tinggal masak je"

akhirnya aku berjaya gak pujuk en.epol nk ikut g pancing. due to kechek yg sgt lah 'pandai' dok diam... we decide g pancing kolam instead of g rakit kat kongkong. ni kiranya xtxt terakhir sblm sekolah start khamis depan. tgk budak2 tu pun happy je eventho diorg x dapat sekor pun ikan.

yg 5 ekor tu semuanya siakap. but ada 2 ekor yg sizenya sangatlah besar sampai aku wonder adakah ini species ikan ataupun ank kambing x cukup bulan. serius beso.

"abg karim ni dah lama ke keje kat sini?"
"boleh lah" [sambil wat muka x ikhlas tolong]

abg ni cam weird sket.. langsung x nk senyum. bengang kot sbb kitaorg mtk tlg siangkan ikan. 
pastu.... tetiba je dia amik darah ikan tu dan renjis2 kat kitaorg.... yg herannya.. banyak pulak darah ikan ni.. cair pulak tu..

"apa ni bang"
"apa nye?????. mmg lah kena mcm ni. tu kira cam 'pengeras'"
"aik.. siang ikan pon kena ada pengeras ke.. pelik la"

then suddenly ada anjing datang menuju kat kitaorg. punyalah aku melompat.... wei... ini sudah lebih. kot ye pun tokey ko bela anjing utk jaga kwsn ni... ikat lah betul2. lagi nak lepaskan kat kitaorg.... geram betul aku.... ingat kan tokey dia melayu.... hmm, nampak gaya, sekali ni aje lah aku datang sini.

so pagi tadi bila aku bgn tido... aku terduduk lama mengadap dinding.
apesal ek aku mimpi camtu.
pelik.... dan ada rasa ngeri sket... 
ngeri sbb tgk ada ikan size luar biasa, ada darah kat baju kami n ada anjing nk terkam..
apa ek maknanya.....



No comments: