Friday, December 28, 2012

back to school :)

yaaaaay..... bdk2 dh habis cuti..
its time for me to buat2 bz :)

anyway, this year adam dah ada geng.. kakak pun masuk sekolah jugak.
and the good news is sekolah nyer x sampai 5 minit dr rumah. hehehe..... suka3....
but bila dh dekat, tahap ke'cepatan memasing mesti jadi slow sket.

sekolah ni ada 2 session. aku amik yg petang..
sebab : malas nk melayan kerenah bdk2 ni yg confirm mandi berjam2.
kalu amik session pagi, sure aku cepat kena darah tinggi

so, before the big day.... aku dh pesan mcm2 ngan diorang ni.
adam cam okey je..... tau lah bu....adam tau..
yang si kakak nampak cam excited

but when the day comes....
11.40am baru kuar umh....  kelas start kul 11.45am ni. huruhara.. nak pakai kasut depan pintu pun bleh kecoh. haiss!!!
sampai je sekolah, tgk ramai parents dh ada.. dengar gak ada suara bdk nangis..
then teacher bwk bdk2 ni g kelas.
but awalnya cam x smooth sgt.. teacher pening kepala kot..

masa tgh susun kasut n bekal.... baru aku realise yg bekal kakak tertinggal.
nasib umh dekat... g lah balik kejab... si kechek cam paham je..xde lah dia nk wat kerenah.
bila sampai semula ke sekolah, tgk adam tgh turun tangga. rupa2nya cikgu letakkan dia kat salah kelas.. bila dia nampak je aku, terus nangis......
tragik sungguh nangisnya.. mcm kena tinggal setahun.
lepas pujuk2 sket.. dia cam ok. tp muka still monyok lagi lah..
bila tgk dia dh ok... aku g check kakak...

wahhhhh... anak dara aku ni. bukan main lagi.
lebar je senyum
siap peace2 lagi bila nampak ibu dia nk amik gambar.







kesimpulannya,
they doing well on that day... coz masa balik tu aku tgk dh bleh main kejar2 ngan kawan.
okeylah tu kan

"adam n kakak belajar apa kat school?"
adam "tak belajar apa2... nyanyi ABC je. buat sotong"
kakak "kakak belajar.. color2. kawan kakak kata kakak color cantik" sambil angkat2 kening

and tadi.... kitaorg x lambat. 10.45am aku dh kerah masing2 siap.
bagus2.... camni lah kalu nk jadi org berjaya
:)