Saturday, June 02, 2012

1st time - aidil is having fever

this is the 1st time si kechek ni demam. 

malam tu elok je....... pagi esk nye nk bwk dia g amik injection utk 5 bulan. dalam kete, aku rasa kepala n bdn dia cam panas semacam.. then doktor mahzan [kot.. lupa lak nama doktor tu] confirmed kan yg kechek demam. maka terselamat lah dia dr kena inject..... pandai ye dik!!! blk umh...... terus bukak baju seluar... tinggalkan pampers aje. then letak cool fever kat dahi. lepas hantar en epol kat bus station mlm tu br bg ubat demam.

en epol cam biasa lah... risau. banyak gila pesanan penaja ditinggalkan. tapi mmg patut kot... harap kan aku.. mmg fail jg og sakit. alhamdulillah semalam kechek dah sehat. dalam sehat2 tu...... ruam pulak 1 badan. hmmm, mcm2 lah kechek ni... time demam ni dia x merengek bagai... cuma nk aku ngadap muka dia je bila tersedar dr tido.. bila dia nampak muka org lain, start lah dia jerit kuat2...





rasanya dia demam sbb :
  • penat berjalan jauh.... kalah mandi laut
  • nak tumbuh gigi... dah nmpk bayang2 putih kat gusi belah bawah
  • nak merangkak

hmmm, 1 thing yg x best.... start blk dr tg leman ari tu... aku jadi cam fobia. rasa cuak kalu bila keckek bgn tgh2 mlm nk nyusu, tp dia refuse to menyusu n nangis cam ketakutan. serius aku takut... time tu bukan setakat ayat kursi ngan 3 qul.... siap azan lagi. lama2 bila dia dah cool down, baru dia nk nyusu. aku rasa dia pun fobia cam aku kot...



loves,