Tuesday, March 08, 2011

nape x perlu subscribe paid-tv

aku x paham nape ada org yg beriya2 beno soh aku subscribe paid-tv.. hmm, ko dpt komisyen ke???

aku ada 1 je alasan nape aku x perlukan nya....aku ek.. bukan org lain!
COZ i live in JB...johor bahru ye. walaupun x duduk atas bukit dan pakai erial dlm umh....aku ttp bleh dapat tgk channel dr seberang sana dan seberang sini...channel 5, channel 8, channel new asia, vasantham, suria, okto, channel U, RCTI, SCTV...x cukup? media prima ada TV3, channel 8, tv 9, ntv7... RTM pun ada 3 lg channel...

x cukup ngan tv..radio ngan internet pun ada... kita ni sehari ada 24 jam je. 6 jam untuk tido.. takkan lagi 18 jam tu nk ngadap tv je..maunya bleh mati keras. 

lagipun aku x nk bebudak ni mengadap tv 24 jam. x kira waktu. celik mata on tv...masa dh time tido pun x reti2 ttp tv. cukuplah aku sorang je ada penyakit khusyuk tgk tv. ni pun dh jangkit sket2 kat adam. kul 7.30pm pon still dok ngadap cartoon mr bean... bila srh tutup...siap melalak lagi...saje je kasi ibu dia naik angin.. so sblm jadi lg kritikal baik aku cantas awal2..

aku tau kat paid-tv tu ada byk cite yg best2....latest, 24 hours/day n bleh ulang2 tgk lagi... tapi most of the shows u bleh tgk kat tv x berbayar..contohnya... nk tgk movie, channel 5 stiap ari isnin ada siarkan movie...tv 2 ari rabu, tv 3 ari jumaat... national geographic?? ari khamis kat okto.. cartoon? ngadaplah kat okto ngan tv 9.. masak2...channel suria n tv3 ada byk rncgn ni..

sukan je lah x de specific channel... tapi bleh ke kalu nk subscribe 1 channel ni aje..*blurr*
hmmmm, kalu suami anda adalah seperti en epol...x yah le subscribe w/pun untuk 1 channel. sbb apa?? dia bukannya jenis ngadap tv... lagi2 kalu tgk dlm bilik...letak aje kepala kat bantal, terus sangap...bila tgk lagi skali...dia dh pun slamat....x worth kan! lagipun kaum lelaki ni lg suke tgk bola kat kedai mamak..lepak ngan kengkawan sambil ngeteh.....kan kan kan.........

lets say lah 1 ari nanti aku subscribe jugak...... mesti masa tu aku dh nyampah asyik nk betulkan erial je. hahahahaa........



me, myself