Monday, November 05, 2012

sakit time

cuak, risau, takut, berdebar2 dan berserah padaNYA...
tu adalah perasaan aku last Thursday bila en.epol kata tiba2 dia sesak nafas kat dalam bas. bayangkan dr kul 3pm [kalu x silap] sampai kul 7pm++ menahan sakit plus rasa kebas2... aku x leh nk watpe selain baca fatihah banyak2 utk dia. nasib baik lah dlm keadaan mcm tu en.epol masih bleh berfikir utk go direct to hospital instead of balik rumah dulu as i suggested to him [yes, sometimes i can be so fools]

kebetulan that time tgh berbual ngan erul..luckily dia agak free that day, so dia yg bawak kitaorg ank beranak g hospital. aku kan pemandu yg suck bila malam menjelma. hu3....dia pesan... maksu kena bertenang......bertenang.... dan bertenang. kalu gopoh2 satu apa pun x jadi. yup!!! agree... nasib baik m.usu ko ni agak tenang masa tu. kalu x, mesti dah melalak sakan. selain erul, de dan a.mahbob pun ada sekali. sampai hsptl, k.peah dan a.zali pun dah sampai.

we've waiting about 1 hour ++....  then, a.mambob pun cuba2 masuk kat zon kuning tu. so, dia dapat jumpa epol... dan bgtau kat aku yg epol ok. cuma doktor nk monitor epol mlm tu. result doktor x sure bila kuar, bleh jadi mlm tu jugak ataupun esok. so, it is advisable utk semua org blk umh dolu.. blk umh je, m.skudai datang... aduyai.......... sebenarnya belum nk bgtau m.skudai lg takut dia risau. but since dh ada dpn umh, kenalah jugak cerita benda sebenar.

esok pagi2, around 6.45am, en epol call soh amik dia kat emergency.. doktor dh released dia but result darah, etc kata yg epol is ok... eiii... benci tau. penyakit yg datang semuanya x tau punca. tensi aku... benda2  camni lah yg selalu wat aku pk yg bukan2.. haish!

anyway, bila en epol dah sehat... aku pulak yg collapse. nasib baik satu hari je........ hmmm, dah lama kan x demam.. amik ko.. pusing kepala ni... sejuknya jgn cakap lah. rasa cam nk ddk kat unggun api. tp paling x larat rasa sakit kat area dahi n mata... sakit sangat. thanks to epol coz dia berjaya covered all the keje rumah termasuk lah jaga si kechek. he3.........

so, moral of the stories...
makan makanan seimbang, banyakkan air putih dan jaga kesihatan sebaik mungkin.
always be prepared for whats gonna happened..
dan most important thing, hargailah your loved ones.... coz u never knew when u will lost them


No comments: