Saturday, November 24, 2012

cucu sedara meninggal dunia

semalamnya, 22.11.12.... anak erul de meninggal dunia. arwah mujahidin pergi around kul 6++ ptg disebabkan jangkitan kuman [kalu x silap]. ummi nya bgtau yg arwah dah demam lbh kurang 2 minggu dan x kebah2... umur arwah baru nak masuk 6 bulan. ituini2 settle semua perkara dah dekat kul 10 lbh jugak rasanya. kitaorg x ngantar pon ke kubur... terus je balik umh.

erul n aisyah nampak cam steady, tp dlm ati x tau lah camne kan. harap2 diorg redha dan tabah. i just cant imagine if i am at their place.... nangis x renti rasanya, almaklumlah, aku kan rajin marah bdk2 ni berbanding epol.... betul lah kot org kata.. we never knew value of something/someone until we lost them. hmmm, tetiba cam insaf pulak. 

semalam aku x tgk sangat jenazah. tgk dr jauh je..... semenjak kes si kechek kat tg. leman tu, aku cam lom kuat semangat sangat. sampai umh je, terus mandikan bdk2 ni... kalu jenazah dewasa, sure aku x g melawat. entah le, x berani kot. kali ni pun aku baca ayat kursi byk2.. alhamdulillah, takde benda. nyenyak je diorg tido... dgn aku sekali nyenyak sampai cam x nk bangun.

gentle reminder for myself : mati itu pasti. cuma x tau bila dan bagaimana... so, selamat menambah amal ibadah before its too late.


No comments: