Friday, May 10, 2013

macam kereta lama


this quote shows up when i'm needed a positive energy. serius..... tetiba rasa cam dah ok dr my mini stress. thanks to tasha for the quote :D

actually dah 3 4 ari si kechek ni merengek x tentu hala. melekat je kerjanya. pastu kebetulan that time k.biah mintak tlg wat kan dessert. hmmm, nk kata dia demam....suhu badan ok je. nk tumbuh gigi?? maybe..tp sblm ni nak tumbuh gigi takdelah perangainya cenggini. then baru teringat yg hari tu br discuss pasal nk tambah ahli keluarga.. 

merajuk kah dia ini?

dah mcm kete pulak rasanya. baru tuan dia dok riki2 nk tukar kete baru, kete lama terus wat perangai..
ok, off about ths young man..

cakap about positive kan diri..
sebenarnya its not soo hard nk neutralkan benda2 negatif ni. cuma, nak ke tak nak. dan kuat x semangat diri tu. example dlm kes kechek ni........ aku list kan possibility +ve disbealik perangai dia yg 'baik' tu...

  • maybe kechek kesian kat aku. kalu ada baby lg... mungkin aku x leh cope. mana nk handle dia [he is only 1.1/2 y.o now], dgn adam dan kakak lg. 
  • dia nk aku pay attention kat dia and siblings saja. pastikan all their needed is in order. terlebih takpe tp jgn kurang. duit ayah dah cukup utk cover the expenses.
  • maybe kechek knew that his ibu sebenarnya takde lah tough mana. selalu je sob sob kalu tensi.

takyah banyak.... 3 ni pun dah cukup rasa release sket. 
at least takde lah aku nampak kechek tu keciiiiiiiiiik je. haha..

No comments: