Saturday, April 20, 2013

kena susah hati baru bleh kurus?

semalam g jumpa MIL... i think about 3 weeks jugak kot x jumpa

"eiii eh... makin hari makin comel awak ni"
aku senyum "senang ati la kot....."

hakikatnya
  • lately ni aku mkn ati... semua benda yg dimasak mcm nk x nk je dia mkn. rasa2nya dr dulu mmg masakan aku x meet dia punya requirement. [ye la.... ai kan org banjar, mana pandai masak masakan indon :p]
  • penat dgn 3 bdk ini esp yg kecik. try paham kerenahnya, but its keep changing almost everyday. bab mkn mmg failed la.. harapkan susu je la. pening nak ibu kamu nih! dah la badan kamu tu sekeping... harap je umur dah setahun lbh, size bajunya still 9 bln. haishhh!
  • banyak pk.. hajat ati nk tambah ahli keluarga.. tp rasanya x ckup kederat. hmm, kalu nk tunggu kederat, nampak gaya ahli keluarga cuma kami berlima je la. camne nih..... penat pk.. ke x yah pk. just let it be... kalu ada..ada lah.. pepandai la handle nanti [^__^"]

apa2pun... aku mmg happy sbb berat dah turun more than 10kgs. stubborn fat sudah x betah mendiami bdn ini.. and i noticed, kalu dulu everytime susah hati aku akn mkn banyak2 utk kasi hilang segala stress. skang punya perangai, aku jd x selera nk mkn even in small portion. pakkal yg sorang tu nyusu... telan jugaklah sikit. pastu minum air milo banyak2 sampai kebotong. haha...

anyway, penat dan ssh hati bukan la the main reasons nape bleh turun berat badan kot.. semenjak aku consume rumpai laut, aku nye proses penyahtinjaan sgt lancar. everyday beroks... sungguh senang hati. kalu dulu cukup punya seksa, mcm nk beranak.. so bila boleh beroks everyday... bdn pun rasa ringan..eh. apa ek kaitannya.

mkn ubat kurus??? hmm, bukan style aku mkn ubat kurus coz ianya x kan membantu aku [langsung... sbb aku kinda x berdisiplin]. buat perabis duit je. ni kononnya nk habiskan rumpai laut tu cepat2... so that boleh beli ephyra pulak. bila dah kurus sket... kenalah kasi pejal part2 yg harus dipejalkan. barulah laki ai cam berat ati je everytime nak balik laut. hahaha.........

No comments: