Tuesday, April 26, 2011

banyak cakap

tadi masa amik adam dr sekolah, bukan main senyum lebar dia...rupa2nya dia dapat b'day goodies. arggghhh...confirmlah ada gula2 kan. time2 camni lah aku nyampah. mesti sat gi gaduh ngan adam.

adam : ibu, adam nk makan gula2
aku : tak boleh. gigi adam tu byk yg dh rosak..
adam : mana ada rosak. gigi adam bersinar2 la (air mata dh bergenang --> sensitif beno kalu kondem gigi dia)
aku : mana nya ada bersinar2.. gigi adam dh byk yg rosak. hitam sana sini..tak lama lagi mesti ada lobang..then ulat pun ddk dlm mulut adam......eiiii, gelinya.. ibu ni sygkan adam. tak nak jadi cam ibu. cuba tgk gigi ibu ni...kan x cantik. sebab ibu masa kecik dulu suka mkn gula2..kalu adam nak mkn calci-YUM ke, coklat ke..biskut ke bleh la. 
adam : ibu ni byk cakap lah........(cakap sambil nangis..........)
aku : ok, nk ibu ckp sket kan... TAK BLEH MAKAN GULA2.
adam : ibu ni........... (meraung!!!)

hmmm, moral of the story............aku rasa adam ni dh bukan umur 4 thn. dan aku kena tambah ilmu parenting secepat mungkin...so that bdk2 ni (termasuk si gendut) x dpt lempang free dr aku e/time melawan ckp.

me, myself