Wednesday, June 15, 2011

i love jusco because .............

dlm byk2 tempat shopping di JB ni, kat mana yg paling best?.....

zaman aku sekolah dolu2....hmm ada holiday plaza @ HP (byk kedai cd pirate..i like!!), komtar (old building), kotaraya (byk butik), pelangi (ada apa ek kat sini...x ingat coz jarang g!!), leisure mall (wayang...bowling)... tu yg famous lah. then baru ada angsana (sgt crowded time bulan puasa)... city square (semuanya ada kat sini).. jusco tebrau, sutera mall.......................dan lagi latest, KSL. tu x termasuk hypermarket yg bersepah2 kat each tmn perumahan...

   
    
   
gambo by cik puan gugle

seperasan akulah....kalu zaman dara n teruna, biasanya g shopping complex. bila dh ada family....lebih pada Giant, Jusco, Tesco, Kipmart, Bestmart n seangkatan nya. 

rasanya kalu ditanya bila last time aku g shopping complex...aku pun x ingat.. setahun gak kot..tu pun sbb nk g RHB kat city square + g beli pretzels kat auntie ants.... untuk jejalan...mesti lah nehe sama sekali. en epol tu bukan kaki shopping complex okay... 1st date aje kat jusco, date2 seterusnya main bowling kat johor jaya....aktiviti merayau ni mmg takde lah. *ssh gak dpt boifren workaholic ni*

dlm byk2 tmpt bershopping ni, aku paling suka kat jusco...esp jusco permas jaya...sebab........

  • dekat ngan umh aku. 5 minit aje naik kereta......
  • aku dh hafal susun atur brg2 kat sana. in case of nk cepat, aku tau nk g bhgn mana. takdelah terhegeh2.
  • bersih...rasa aircond yg nyaman kat semua pelusuk jusco.......
  • toilet yg best...bersih, wangi n ada tempat untuk ibu & baby.. n x perlu byr bila nk msk..
  • selalu sgt SALE...
  • during b'day...dia ada bagi GIFT VOUCHER...amount nya based on berapa byk kita dh berabis kat situ...this year i've got RM70... okaylah kan...sape nk bg. en epol cukup x puas ati...dia yg byr time belanja, aku je yg dpt voucher tu... sorry darling. lain kali wat kad jusco sendiri ek....


me, myself